skip to Main Content
5 Tips Voor Pakkende Titels En Tussenkopjes

5 tips voor pakkende titels en tussenkopjes

Hoe leest u een tekst op een webpagina? Gaat u netjes woord voor woord langs van links naar rechts? Of scant u eerst de titels, tussenkopjes en afbeeldingen om te beoordelen of de tekst het lezen waard is? Waarschijnlijk het laatste. Door het schrijven van goede titels en pakkende tussenkopjes houdt u de aandacht van de lezer vast. Daarom 5 tips voor het schrijven van pakkende tussenkopjes en titels.Tip

1: Pakkende titels en tussenkopjes schrijven met de PAS-formule

Schrijf uw webteksten altijd aan de hand van de PAS-formule. PAS staat voor:

  • Problem: identificeert het probleem van uw lezer. Met welk probleem komt de lezer op uw website. Let op! Doelgroep kennis is hiervoor noodzakelijk, zie tip 3.
  • Agitate: benadruk het probleem nog een keer extra. Laat zien dat u snapt waar de lezer zich zorgen over maakt.
  • Solve: biedt de perfecte oplossing met uw product of service.

Voorbeeld van de PAS-formule

  • Problem: het lukt mij niet om pakkende webteksten te schrijven met goede titels en tussenkopjes.
  • Agitate: pakkende titels en tussenkopjes zijn zeer belangrijk voor uw webteksten. Zonder dit krijgt u minder bezoekers en conversie op uw website.
  • Solve: schakel CopyDesk in! Met onze diensten krijgt u de beste teksten en pakkende titels en tussenkopjes die de aandacht van de lezer vasthouden.

Tip 2: Pakkende titel en tussenkopjes wijzen de weg in de tekst

Pakkende titels en tussenkopjes zijn wegwijzers die ervoor zorgen dat de lezer op de bestemming aankomen. Goede webteksten sturen een lezer richting bijvoorbeeld de call-t0-action of het contactformulier. Titels en tussenkopjes helpen hierbij.

Daarnaast zorgen de tussenkopjes ervoor dat de lezer sneller weer de draad op pakt na een afleiding. Tegenwoordig zijn er veel afleidingen. Vaak leest de websitebezoeker maar een deel van de tekst voordat die afgeleid wordt door een melding of een hard geluid. Tussenkopjes herinneren de lezer eraan waar die was en waar over de tekst ging.

Tip 3: De titel is samen met de tussenkopjes de hoofdboodschap

Zorg ervoor dat als u de titel en tussenkopjes achter elkaar zet er feitelijk de hoofdboodschap van de tekst staat. Zo kan de zelfs de meest ongeduldige lezer toch de hoofdboodschap van de tekst begrijpen.

Voorbeeld:

  • 3 tips voor pakkende tussenkopjes en titels
  • Tip 1: Pakkende titels en tussenkopjes schrijven met de PAS-formule
  • Voorbeeld van de PAS-formule
  • Tip 2: De titel en tussenkopjes wijzen de weg in de tekst
  • Tip 3: De titel is samen met de tussenkopjes de hoofdboodschap
  • Tip 4: Weet voor wie u het schrijft
  • Tip 5: Hulp nodig met webteksten?

Als u deze tekst snel scant is de hoofdboodschap gelijk duidelijk en ook welke informatie de lezer kan verwachten in de tekst.

Tip 4: Weet voor wie u het schrijft

Wat centraal staat bij tip 1 is dat u moeten weten waarvoor u schrijft. U kan geen probleem presenteren in de tekst, als u niet weet met welke doelgroep u te maken heeft. Hoe beter de tekst aansluit bij de lezer (uw doelgroep), hoe grotere kans op meer conversie.

Tip 5: Hulp nodig met webteksten?

Kan u wat hulp gebruiken van het gebied van goede titels, tussenkopjes en teksten? Als u de tekst goed heeft doorgelezen weet u wat er komt want wij bieden de perfecte oplossing aan voor uw probleem. Onze ervaren copywriters kunnen elke tekst omtoveren tot een interessante en leuke tekst die de aandacht vasthoudt van uw doelgroep. Ook zijn wij ervaren met SEO-teksten schrijven. Waar is dit belangrijk? Lees het hier. Meer weten over onze diensten?

Back To Top