Webteksten uitbesteden, hoe werkt het?
Hoe werkt webteksten uitbesteden?
Wat is het belangrijkste van een website? Niet de afbeeldingen, laadsnelheid of de url maar de webteksten zijn het belangrijkste element. Toch wordt vaak (te) weinig aandacht bestaan aan de webteksten. Wilt u uw webteksten uitbesteden? Wij leggen uit hoe dit proces werkt.
Zelf geen tijd of onvoldoende kennis van zaken om goede webteksten te schrijven? U kan het natuurlijk gewoon uitbesteden… Wij bij CopyDesk helpen mkb-bedrijven met het schrijven en optimaliseren van webteksten. Benieuwd hoe het werkt?
Stap 1. Webteksten uitbesteden aan CopyDesk
U neemt contact op via het intake formulier. Naast de standaard contactgegevens heeft u hier de mogelijkheid om uit te leggen wat u verwacht van ons. Denk hierbij aan het doel van de teksten, de hoeveelheid teksten en wat uw bedrijf precies doet.
Na het invoeren en versturen van de bovenstaande informatie nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen we vragen zoals:
- Wie is uw doelgroep?
- U wilt u uw doelgroep aanspreken?
- Wat wilt u dat de bezoekers gaan doen op uw website?
- Wat is uw visie?
Tijdens dit gesprek wordt ook de moeilijkheidsgraad bepaald. De moeilijkheidsgraad geeft aan hoe moeilijk wij de opdracht inschatten. Bijvoorbeeld een wetenschappelijk artikel over ‘de invloed van internet op het voedingspatroon van peuters’ kost meer tijd dan een ‘Over ons’ pagina van de bakker op de hoek.
Aan de hand van de intake wordt er een copywriter gekoppeld aan uw bedrijf. Deze copywriter wordt verantwoordelijk voor de teksten. Onze copywriters hebben elk hun eigen specialiteit. Daarom is het belangrijk dat de juiste copywriter het juiste bedrijf gaat helpen.
Stap 2. Schrijven, schrijven en schrijven
In stap 1 hebben wij een copywriter gekoppeld en die is druk bezig met het verwerken van de intake en het schrijven van de teksten. Hoe lang het duurt voordat u de teksten opgeleverd krijgt? Dat hangt natuurlijk af van het aantal woorden, het aantal pagina’s en de moeilijkheidsgraad van de opdracht. Normaal gesproken leveren wij een tekst van maximaal 400 woorden op met een gemiddelde moeilijkheidsgraad in twee werkdagen. Heeft u vragen, opmerkingen of nieuwe ideeën? U kan de copywriter binnen kantooruren bereiken via e-mail en telefoon.
Stap 3. Webteksten opleveren
De copywriter laat de teksten altijd checken door een eindredacteur. De kans op taalfouten is daarom bijzonder klein. Zit er als nog een foutje in? U heeft een onbeperkt aantal correctierondes. Dit betekend dat wij na de oplevering van de webteksten alsnog wijzigingen en verbeteringen doorvoeren. De webteksten worden aangeleverd in Microsoft Word of Google Docs. Heeft u liever dat wij de teksten gelijk op uw website zetten? Dat kan, geeft dit dan aan bij de intake.
Stap 4. Geniet van uw goedgevulde website
Als alle webteksten goed op de website staan moet u vooral genieten. Goede content zorgt ervoor dat u beter gevonden wordt en dat klanten u meer vertrouwen als expert.
Veelgestelde vragen over webteksten uitbesteden:
Goede webteksten op uw website laten zien wie u bent en wat u te bieden heeft. De teksten sluiten aan bij bezoekers en laten zien dat u een expert in uw vakgebied bent. Bovendien pakt een goede webtekst de aandacht, wekt interesse en kan iemand aansporen tot actie.
Als ondernemer let u natuurlijk op de centjes. Waarom betalen voor een stukje tekst die u waarschijnlijk zelf ook kan schrijven. Het is dat u de tijd er niet voor heeft. Toch winnen ondernemers die investeren in het uitbesteden van webteksten. Onze copywriters weten precies hoe ze met teksten een lezer kunnen beïnvloeden en de identiteit te behouden van het bedrijf. Ook de website gaat hoger scoren op Google. Wat weer meer bezoekers creëert. Kijk niet alleen naar de kosten maar ook naar wat een copywriter u kan opleveren. Lees hier meer over de voordelen van een copywriter.
Onze copywriters hebben hun eigen interesses, specialiteiten en ervaringen. Met deze kennis en de input van het intake gesprek matchen wij u met de juiste copywriter.
Daarnaast hebben wij in ons tienjarige bestaan al vele verschillende mkb-bedrijven mogen helpen. Hierdoor hebben wij veel kennis over de vele verschillende markten en branches.